Weer kamperen en dik in de Alpen

17 mei 2016 - Glurns, Italië

Na de BenB's en Hostels was het weer tijd om m'n tentje op te zetten. Zo heb ik nu 3 campings gezien in Auer, Naturns en nu in Glurns. Aan de namen te zien, zou je denken dat ik in Oostenrijk ben maar t is nog steeds Italie. Hoewel...de voertaal is Duits, de maaltijden zijn Oostenrijks/Duits, alles is eerst in t Duits dan Italiaans aangegeven. De pizzeria's hebben plaatsgemaakt voor imbiss, bier in plaats van wijn en de buiken van de mannen zijn navenant in omvang toegenomen. Het landschap is echt van de Alpen, besneeuwde toppen, veel bos en alpenweiden. Prachtig.

Inmiddels al duidelijk aan het klimmen en ik zit nu op 930 meter hoogte, vandaag was een zware dag door t continue vals plat en de koude, harde wind vanuit de Reschenpas. Gelukkig schijnt t zonnetje volop om af en toe op te warmen. Dacht veel verder te kunnen fietsen, maar mooi niet. Morgen D-dat want dan ga ik over deze bergpas; in 12 km naar een dikke 1500 meter. Het hoogste punt van de reis. Wil er straks echt overheen zijn want donderdag is t daar overdag  nog maar 4 graden en sneeuw!

1. Henk Denekamp:
    18 mei 2016
    Ha Eddy, Ik ken de Reschenpas en ik weet ook nog heel goed dat er een verdomd koude wind vanaf Nauders over de Reschenpas naar het zuiden kan waaien. En dan moet je ook nog klimmen over een heel lang stuk dat zich aandient als vals plat. Dat wordt werken! Maar je hebt wel een schitterend uitzicht op de Weissensee en als je nog niet scheel kijkt van vermoeidheid zie je een kerkspits die uit dat meer opdoemt.
    Ik begrijp dat je de Stelvio letterlijk links laat liggen. Is wel wat voor te zeggen met een volgepakte fiets!