De invloed van een currywurst......en een ijsbeer

30 mei 2016 - Schwabenheim an der Selz, Duitsland

Gisterochtend stond ik al om 9.00 bepakt en bezakt klaar om het onweer tegemoet te fietsen. Arm- en beenwarmers aan, regenjack en schoenhoezen bij de hand.  De voorspellingen lieten nl weten dat ik al rond 12.00 het onweer in zou fietsen (of het onweer naar mij toe, is maar net hoe je het ziet). Ik rekende op een korte etappe en had zo om de 10 km overnachtingen uitgezocht. Al na een uur kreeg ik het warm,,,dus met korte benen en armen verder. Ik bleef het weer nog wantrouwen helemaal toen ik een ijsbeer tegenkwam onderweg. Maar toen even later het het zonnetje erbij kwam groeide mijn vertrouwen op een mooie dag,dus zonnebrand op t hoofd en leden. Ondertussen ging ik als een speer en ongemerkt stond er om 13.00 al 85km op de teller en tot daar had ik verwacht te komen en dus overnachting uitgezocht. Bij Nierstein met het pondje de Rijn over en tijdens het wachten met mijn eerste curryworst met brood en Radlerbiertje een beslismoment genomen. Het was nog steeds goed weer dus besloten verder te fietsen en weer iedere 10/15 km een BenB uitgezocht.

Het zal de currywordt met Radler zijn geweest want pas na 125 km stapte ik om 16.30 af bij het Gasthaus in Schwabenheim. Heerlijke sweinegebrat, spargelgemuse en kartoffel gegeten en 's nachts niets gemerkt van het onweer.