In Nederland en ...morgen weer thuis... :-)

4 juni 2016 - Oosterhout, Nederland

Morgen fiets ik naar huis, nog zo'n 80 km vanuit Oosterhout en dan fiets ik de Zwiepseweg op.  De afgelopen 2 dagen ben ik in 2 etappes naar Oosterhout, vlak bij Nijmegen, gefietst. Zo kon ik zaterdag een soort van rustdag nemen, inkopen doen, Nijmegen bezoeken en een beetje bijkomen van het vele fietsen van de afgelopen week. En dat onder een heerlijk zonnetje op een fijne camping "groot Altena".

Maar even terug in de tijd.....donderdag was een prima fietsdag na de ontzettend natte woe-dag naar Duren / Birkesdorf waar ik kletsnat in een dubieus (en goedkoop) 'pension' was beland. Deze mogen ze wat mij betreft trouwens snel van de accomodatielijst van het Reitsma boekje halen want hoewel de beste man kwasi-vriendelijk deed, droop het nonchalance van zijn gedrag af. Was niet wat; te vies; te oude meuk en in een te matige doodse buitenwijk van de stad. Ik kon gelukkig uitkijken naar de volgende dag omdat ik dan de grens zou oversteken. Dit gebeurde bijna ongemerkt bij Vlodrop en dat was toch wel even een momentje. En dan niet alleen omdat ik bij de eerste de beste snackbar een broodje frikandel met mayo en een koude cola heb besteld (en natuurlijk gulzig heb genuttigd). Daarna ben ik onder prima onstandigheden (zacht zonnetje) richting Niijmegen gefietst en na 96 km in Baarlo gestopt bij een SRV boerderijcampming, van het type 'klein maar fijn'. Zeker toen het begon te regenen om 18.00 was ik erg blij met het afdak, tuintafel, stoelen en verlichting.  Vrijdag weer bij lekker weer de Ooijpolder ingefietst een stukje voor Nijmegen bij Afferden gestopt om de volgende dag een korte etappe te hebben.  Uiteindelijk moest ik toch de nodige extra kilometers maken omdat door het hoge waterpeil het pondje bij Blittersweijk uit de vaart was genomen en uiteindelijk stond de teller op zo'n 85 km.

Deze etappe was ik trouwens regelmatig niet zo blij met de route van Reitsma want dan fiets ik weer eens hele stukken door het bos, waar ik bedolven word onder een bladerdek en dat terwijl het zonnetje eindelijk schijnt en op de weertechnisch verkeerde momenten (striemende regen, harde wind tegen) fiets ik in de open vlakte door de weilanden over Duits steenslag? Ik begrijp die Reitsma dan even niet hoor (later nog meer over de route).

Vandaag klein stukje naar de camping in Oosterhout bij Nijmegen, even de stad in, ijsje, boodschappen en mijn galgemaatlijd gemaakt (pastasalade van de AH met groene salade en mezelf getrakteerd op mijn eerste verse aardbeien. Heerlijk gegeten.

1. Peter:
    4 juni 2016
    Klasse Eddy, dat heb je toch mooi geflikt.
  2. Cynthia:
    9 juni 2016
    Hey Eddy
    Je bent vast al weer thuis...lekker in je eigen bed slapen!
    Ik heb een heleboel berichten gemist..kreeg ook een melding meer.
    Het is nu rustig, dus ik ga nu de tijd nemen om alles te lezen.
    Groetjes Cynthia