Bergje op en Bergje af, Tuscania

30 april 2016 - Tuscania, Italië

Inmiddels ben ik 68km verderop aangekomen in Tuscania. Het echte klimwerk is begonnen en met bagage is dat een hele klus. Het begon meteen met een flinke klim die op een gegeven moment te steil was voor mijn benen en de 20 kg die ik meesleep. Dat weet ik nu dus ook, 12% is te steil voor mij. De rest van de etappe kon ik bijna helemaal blijven fietsen behoudens korte stukjes 'strada bianca', die soms wel 16% omhoog gaan.

Twee keer flink geschrokken vandaag, de eerste keer zag ik een wild zwijn met een stuk of 8 gestreepte biggetjes zo langs de kant van de weg staan, me aanloerend met een blik: kom niet dichterbij want dan ben je de klos. Die foto heb ik dus maar gelaten, bovendien was het bergop en ik had even genoeg aan mezelf. Tweede keer was toen uit het niets een hond me aanviel. Impulsief van fiets gesprongen en de fiets tussen mij en de hond in gezet. Gelukkig kwam de eigenaar die ik geschrokken verwelkomde met een scheldkannonade, me redden.  Pff dat ging net goed. Meteen besloten om mijn alarm erbij te pakken om bij de hand te hebben.

Op dit stuk route geen campings dus maar in een hotel gaan zitten, 's avonds begon het te regenen en inmiddels (ochtend) kijk ik uit het raam en ga wel fietsen hoewel het niet bepaald stralend weer is.

Eergisteren een pizza gegeten bij Truda; een 9, Gisteren gegeven op advies van tripadvisor bij Terziere 01 Poggio, heerlijke fettucini, salsica er ferlenghi, met een biertje en toetje erbij binnen de 10 euro gebleven; een 8,5.

1. Kirsten Janssen:
    2 mei 2016
    Hi Eddy, Leuk om zo je belevenissen te volgen! Groetjes, Kirsten
  2. Ad van de Kar:
    2 mei 2016
    Hallo Eddy,
    Mooi dat je gestart bent en ik begrijp dat je pittige route door Toscane gaat volgen. Je zult merken dat je na ca. een week fietsen een topconditie gaat krijgen! Ben benieuwd naar je vervolgverhalen.
    Succes! groeten, Ad