Niet allemaal 'rozengeur en zonneschijn' en wat te doen als je natter wordt met regenbroek?

13 mei 2016 - Bussolengo, Italië

Donderdag met mooi weer vertrokken vanuit het Hostel in Ferrara (toen ze me de fiets de trap af zagen slepen keken er toch een aantal mensen gek op) om de rest van de povlakte in te fietsen. Viel me deze dag eigenlijk erg mee. Veel langs de Adige gefietst, afwisselend met leuke dorpjes, vergezichten, oranje huizen. Met een lekker zonnetje 77 km gefietst naar Montagnana. Als enige ter wereld nog helemaal ommuurd met een vestingsmuur en ..stad van de proscuitto. Had een prima BenB; heel huis voor me alleen; lekker on-Italiaans ontbijt; vriendelijke mensen....weer een aanrader... 'Bed & Bike Belfiore'.

Maar dan vrijdag..... bijna de hele dag in de regen gefietst en ook nog met een fors windje tegen , pff niet leuk. Het leverde ook een dilemma op want wat moet je doen als je met regenbroek natter wordt dan van de regen? Zo'n ding wordt toch verkocht om droog te blijven? De condens druipt als een warme moessonregen langs mijn benen.

Na ruim 80 km houd ik het voor gezien en stop bij een BenB in Bussonlongo even na Verona vlak voor t Gardameer. Moet er maar aan wennen want morgen wacht me weer zo'n dag.

1. Henk Denekamp:
    14 mei 2016
    Hallo Eddy, Niet zo leuk in de regen fietsen. Maar al helemaal niet met een regenbroek aan! Lijkt mij. Dat zit toch niet lekker! Weg met dat ding. Je moet je benen scheren en die lekker in de olie zetten als je regen verwacht. En een natte kont is niet zo erg. Droogt wel weer.
    En nu op naar de Alpen! De Grote St. Bernard (vanaf Aosta) is wel een mooie uitdaging. Veel succes en goede reis verder.