Aanrijding.........dat ging net goed....en later toch verkeerd.

27 mei 2016 - Eberbach, Duitsland

Na een natte dag zjn er onverwachte tegenliggers en overstekers op t fietspad (zie de foto's) en wat doe je dan...ontwijken of ...er voluit tegenaan. Ik vind t iedere keer een dilemma, in plaats van te genieten van de omgeving moet ik telkens mijn blik gericht houden op de overstekers. Mijn strategie is tot nu toe om er een sport van te maken om de aanrijding te voorkomen.

1. Jan op 't Land:
    28 mei 2016
    Hallo Eddy,
    vanochtend een inhaal slag gemaakt, van Toscane naar Duitsland. Ik weet niet of ik je route ook op de kaart zou kunnen zien, maar die vind ik niet.
    Ik lees dat je in Bologna bent geweest, ik ook één keer vertel ik je over als je weer terug bent.
    Ik weet niet of je er nog behoefte aan hebt maar Gruss Gott klinkt misschien meer als een doodsverwensing. VAn het Italiaanse Ciao gaat dit naar het Zwitser/Oostenrijkse Tchau (wat je dus hetzelfde uitspreekt. Volgens mij hebben de Oostenrijkers en de duisters ook nog iets als Servus (meer als je weg gaat) en Tchüss, maar ik vertrouw mij dan meer op 'auf Wiedersehen'. Bij aankomst zou ik het op Guten Tag houden of natuurlijk Hallo.
    Ik ben onder de indruk wat voor afstand je in een maand hebt afgelegd. Als dat zo doorgaat dan kan je nog via Denemarken.
    Leuk om te lezen, veel plezier, en nog maar zo'n angst aanjagende Duitse groet: Hals und Beinbruch.
    à bientôt
    Jan