Fiets op de kamer in Ferrara

11 mei 2016 - Ferrara, Italië

Na een wat saaie rit door de  Povlakte (niet klimmen, niet afdalen en uren dezelfde kilometerslange graanvelden en vervallen boerderijen) trapte ik al om 13.00 Ferrara binnen om op zoek te gaan naar het Hostel dat ik voor de komende 2 dagen als overnachting heb uitgezocht. Eenmaal daar aangekomen kijk ik eens om me heen en gezien de types die ik zie rondlopen besluit ik meteen om mezelf te verwennen met een eenpersoonskamer. Ook gemakkelijk omdat ik mijn fiets daar kan stallen. Op straat leek me niet zo'n goed idee, zeker niet omdat Ferrara een echte fietsstad is en een fiets net als in Nederland vast geliefde 'handelswaar' is. Zo zag ik 's middags vlak voor mijn ogen een duistere transactie plaatsvinden midden op het plein van Ferrara. Zonder te vragen heb ik mijn fiets 3 trappen op gesleept naar mijn kamer die zo groot is dat je daar gemakkelijk met een half voetbaleftal kunt slapen. Daar staat ie veilig en dat is ook wel zo goed voor mijn nachtrust.

Ik blijf een dag in Ferrara, het weersverwachting is niet best en het is bovendien een leuke stad. Inderdaad de volgende dag regent het uren.