Over de Alpen in Duitsland, is het leven ook goed

23 mei 2016 - Augsburg, Duitsland

Na de beklimming van de Rechenpas stond me nog 1x een flinke beklimming te wachten, de Buchener Hohe, Welliswaar met 1250m lang niet zo hoog als de vorige pas maar wel 8 km aaneen klimmen. De vorige dag zat duidelijk nog in de benen want het was behoorlijk zwaar en regelmatig moest ik even van de fiets om bij te komen en soms stukjes te lopen. Gelukkig was het prima fietsweer en de omgeving prachtig. De imposante Alpen kunnen een mens heel nietig doen voelen (therapie voor mensen met een te groot ego; ga een stukje fietsen over de Alpen). Via een lange, heerlijke afdaling (haalde makkelijk de 50km/uur) over strak Giro asfalt, Duitsland binnengefietst en naar Garmisch Partenkirchen. Ik had me al voorgenomen om door te fietsen naar Murnau aan de Staffelsee want het wordt zaterdag en zondag heerlijk warm weer en ik had meer zin in een flinke pul duits bier aan t water, dan weer door een stad te slenteren en al helemaal niet omdat ik ma-dag/di-dag Augsburg ga zien.